Hamburg, een levendige havenstad

Hamburg, een bruisende stad aan de Elbe! Als er toch ooit een stad is die mij (Nathalie) positief verrast heeft, dan is het wel Hamburg. Hamburg leek mij een donkere en grauwe industriestad, maar tijdens een begeleidingsreis met een groep bleek ik toch helemaal verkeerd te zitten. Wat is Hamburg een mooie stad, gelegen aan het water en ook met een schitterend meer in het midden van de stad.

Samen met een groep van ca. 300 personen mocht ik, samen met twee collega’s, deze stad verkennen. Per auto zijn we op donderdagmiddag vertrokken naar Hamburg. De afstand vanaf Nederland naar Hamburg is prima te doen. Nu hebben wij bij Hamburg het geluk dat we al in het oosten van Nederland wonen, maar ook vanuit andere regio’s in Nederland is Hamburg prima aan te reizen. Tijdens deze groepsreis verbleven we in hotel Radisson Blu, een schitterend hotel met een perfecte ligging.

Na aankomst bij het hotel hebben we uiteraard de kamers gecontroleerd en gecheckt of alle preferenties goed waren verwerkt. Aansluitend hebben we heerlijk gegeten in het Hofbräuhaus (dit is het restaurant waar de groep de volgende dag ging lunchen). Toen was het alweer tijd om snel te gaan slapen, want de volgende dag was het vroeg op.

Dag 1 – Welkom in Hamburg!

Op vrijdagmorgen waren we, na een heerlijk en vooral zeer uitgebreid ontbijt, al vroeg onderweg om de locaties voor het diner en de lunch van de volgende dag te checken. Nadat alles in orde was bevonden, was het wachten op onze bussen die onderweg waren. De groep was verdeeld over 8 bussen en rond 12.00 uur konden we de eerste bus verwelkomen. Na een kort welkomstpraatje ging de deelnemers het restaurant Hofbräuhaus in waar een heerlijke lunch op hen stond te wachten. Het Hofbräuhaus is echt een Duits restaurant met ook typisch Duitse gerechten zoals Bratwurst en pretzels. Natuurlijk mochten de grote glazen bier niet ontbreken. Dit was voor onze groep dan ook een uitstekende eerste kennismaking met Hamburg.

Activiteiten door de stad

Na de lunch was het tijd om te beginnen met het programma. Gezien de grootte van de groep hadden we ervoor gekozen om verschillende programma onderdelen aan te bieden waaruit de deelnemers van te voren konden kiezen. Men kon kiezen uit een fietstocht door de stad onder leiding van lokale gidsen, een boottocht per Barkasse over de Elbe, een bezoek aan een brouwerij inclusief een proeverij, een City Discovery Game en een bezoek aan de Lufthansa fabriek. Vooral deze laatste excursie was erg in trek! Onze deelnemers werden meegenomen naar de vliegtuigfabriek voor een presentatie over de luchtvaarttechniek en aansluitend kon men een kijkje nemen in de grote hallen.

Terwijl alle deelnemers bezig waren met het programma, zijn wij weer terug naar het hotel gegaan. Hier hadden we een welkom-desk ingericht, zodat de gasten bij terugkomst daar hun kamersleutel konden ophalen. Aan het einde van de middag kwamen de laatste groepen in het hotel aan en kreeg iedereen gelegenheid om zich om te kleden en op te frissen voor het avondprogramma.

Feestavond in Hamburg

Terwijl de deelnemers zich klaarmaakten, vertrokken wij vast naar restaurant Das Parlament. Deze locatie hadden we exclusief voor onze groep afgehuurd voor een gezellige feestavond. Om 19.00 uur vertrokken de deelnemers vanaf het hotel en bij het restaurant aangekomen werd men ontvangen met een aperitief. In één van de zalen van het restaurant kon men een plekje zoeken en genieten van een heerlijk buffet dat klaar stond. Na afloop van het diner was het tijd om te feesten. Een DJ stond klaar om te zorgen voor de muziek en de dansvloer was al snel gevuld. Om middernacht was het tijd voor de laatste feestgangers om in de bus te stappen en gingen ook wij terug naar het hotel. Het was een lange, maar een ontzettend geslaagde dag.

Dag 2 – Naar de haven

Ook de zaterdag begon met een fantastisch ontbijt. Ik heb al in veel hotels overnacht, maar nog in weinig hotels een ontbijt gezien dat zo uitgebreid is. Het was dus weer lastig om een keuze te maken uit de vele lekkernijen.

Gelukkig kwamen de deelnemers van onze groep allemaal netjes aan het ontbijt, alhoewel te zien was aan een aantal mensen dat het redelijk laat was geworden. Na het ontbijt stonden er weer diverse activiteiten op het programma. Deze waren grotendeels hetzelfde als op de eerste dag, maar we hadden hier nog een excursie naar de haven van Hamburg toegevoegd. Bij deze excursie gingen de gasten naar het hart van de haven om daar van dichtbij de containers, bruggen en hoge kranten te bekijken.

Afscheidslunch

Alle activiteiten eindigden bij restaurant Gröniger. Dit restaurant is gevestigd in een brouwerij en we namen plaats op houten banken tussen de biervaten. Op het menu stonden wederom typisch Duitse gerechten met grote glazen bier.

Deze middag was er ook nog wat tijd ingepland om zelf Hamburg te verkennen. De meeste gasten gingen dan ook na de lunch snel op pad om zelf wat te bekijken of te winkelen. Om 17.00 uur was het helaas tijd om te vertrekken naar Nederland. De bussen stonden klaar en voordat iedereen in de bus stapte, kreeg men nog een pakketje bestaande uit wat broodjes en wat te drinken om lekker in de bus te nuttigen.

Nadat we gecontroleerd hadden of iedereen weer in de bus had plaatsgenomen, was het tijd voor een kort afscheidspraatje en hebben we de bussen uitgezwaaid. Wat een enerverend weekend, maar ook geweldig om deel uit te maken van zo’n bijzondere reis. Vol met fantastische ervaringen zijn ook wij weer huiswaarts gekeerd.

Nathalie Maathuis
Oad Group & Incentive Travel

Wilt u nu ook een dergelijke trip maken met uw bedrijf of groep neem dan contact op met mij en mijn collega’s voor een passende offerte.
Bel ons: 0547-284477 Mail ons: info@oadgroepsreizenopmaat.nl

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Deze website is gerealiseerd door Webheads.