Grandioos Gent

Gent, Oktober 2018
Voor het 25-jarig jubileum van een bedrijf hebben we een 3-daagse busreis naar Gent voorbereid. Het bedrijf nodigt de medewerkers met partner uit, wij zorgen voor de voorbereiding en uitvoering. Een voorbereiding die bestaat uit zorgvuldig luisteren naar wat de klant wil, de mogelijkheden onderzoeken en een mooi programma in elkaar zetten.

Dag 1

Ik (Carola) mag de reis begeleiden en sta vol spanning de groep op te wachten bij het hotel in Gent. Zij zijn per luxe Oad comfort class touringcar vanaf het bedrijf naar Gent gebracht. Bij aankomst zie ik 45 gespannen koppies, want ze zijn benieuwd wat hen te wachten staat. Ze weten alleen dat ze in Gent zijn de komende 3 dagen, maar hebben geen idee wat de invulling van het programma is.

Nadat ze hun koffers in de bagageruimte hebben gezet, rijden we per bus naar het centrum van Gent. Hier staat op een mooie historische en industriële locatie, namelijk een voormalig pakhuis, een heerlijke warme lunch voor ze klaar. Na de lunch kunnen ze even genieten van het najaar zonnetje, voordat 2 mannen in uniform aan komen marcheren. Deze folkloristische figuren zijn de zogenaamde Gentse Bellemannen, die de groep meenemen voor een hilarische stadswandeling. Op iedere hoek hebben ze wel een anekdote te vertellen. Al dat praten maakt dorstig, dus nemen ze onderweg de groep ook mee naar een bier café, om een heerlijk Belgisch biertje te proeven.

De avond staat vervolgens ook in het teken van bier: een uitgebreid 3-gangenmenu wordt geserveerd en in alle gerechten is bier verwerkt. Natuurlijk wordt er ook per gang een lekker Belgisch biertje geschonken. Na een gezellige avond duiken er nog enkele nachtbrakers de kroeg in, maar de meeste gaan naar het hotel na deze enerverende dag.

Dag 2

De volgende dag beginnen we rustig met een lekker ontbijt in het hotel. Vervolgens lopen we naar het centrum, waar vandaan een fietstour begint. In 3 groepen verkennen we Gent. Het leuke is dat we met deze fietstour zoveel meer zien dan alleen het centrum. Gent is een heerlijke stad om in te fietsen. Het is vlak, niet te druk en zo veel te zien. De zon schijnt weer volop vandaag, dus het is genieten. Na ongeveer 3 uur fietsen zijn we terug in het centrum en gaan we lunchen in het Groot Vleeshuys, waar eeuwen geleden vlees verhandeld werd.

De middag is voor iedereen vrij. De één gaat winkelen, de ander duikt een kroeg in en weer een ander boekt een leuke rondvaart over de grachten van Gent.

Om 19 uur zien we elkaar allemaal weer in de lobby van het hotel. We lopen naar het centrum, waar we gaan eten in een voormalig gildehuis. Deze Oostenrijks aandoende locatie is perfect voor een groep als deze en de gezelligheid zit er direct in. Na het eten duiken we nog een kroeg in tot in de late uurtjes.

Dag 3

De laatste dag van de reis is aangebroken. Ik zie veel kleine oogjes bij het ontbijt, maar ook blije gezichten. Iedereen is ontspannen en tevreden. En dan weten ze nog niet eens dat het leukste nog komt. Vanaf het hotel start een interactief GPS City Spel. “Je mag zelf weten hoe fanatiek je mee doet” zegt de spelleider. Dat zijn overbodige woorden, want iedereen wordt als vanzelf fanatiek meegezogen in dit hilarische spel. Er worden grappige foto’s gemaakt, puzzels opgelost en om de andere groepen te pesten, kun je onzichtbare ‘bommen’ neerleggen. Om 13 uur komen de verschillende groepen bij de lunch locatie binnengedruppeld en iedereen is er van overtuigd dat ze gewonnen hebben. ‘Wij waren echt goed hoor’ is een veel gehoorde kreet. Natuurlijk kan er maar 1 groep winnen. Maar niemand is teleurgesteld, want de lol overheerst. Een goede lunch is het einde van de 3-daagse reis.

De dagen zijn voorbij gevlogen en 45 blije mensen keren terug naar huis, net als een tevreden reisleider.

Carola Meijerink
Oad Group & Incentive Travel

Wilt u nu ook een dergelijke trip maken met uw bedrijf of groep neem dan contact op met mij en mijn collega’s voor een passende offerte.
Bel ons: 0547-284477 Mail ons: info@oadgroepsreizenopmaat.nl

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Deze website is gerealiseerd door Webheads.